آموزش زبان عربی – ترم سه

بزودی...

با ثبت شماره همراه خود در لیست انتظار این دوره قرار بگیرید.

سطح: مبتدی
گواهینامه پایانی: دارد

مقدمه، زبان عربی

بر اساس آمارهای اتنولوگ (Ethnologue) زبان عربی، چهارمین زبان رایج در جهان است. عربی، زبان بیش از 20 کشور جهان بوده و حدود 480 میلیون نفر در جهان به این زبان سخن می­گویند. این زبان، یک زبان کلان بوده و امروزه دارای حدود 30 گویش مدرن است. زبان عربی مدرن استاندارد (Modern Standard Arabic) یا MSA (که در این دوره آموزشی بیش از همه با آن سروکار خواهیم داشت) در گفتار رسمی و نوشتاری در جهان عرب به کار می­‌رود. اساس نسخه مدرن و استاندارد زبان عربی، «عربی کلاسیک» بوده که در قرن هفتم تا نهم کاربرد داشته است. عمده تفاوت مربوط به این دو نسخه از زبان عربی، در ساده ­سازی و نوسازی سبک­های گفتاری و نوشتاری است.

دوره آموزش زبان عربی شامل چند ترم است؟

این دوره آموزشی 14 ترم به طول می‌انجامد که البته در آن تنها به آموزش زبان عربی فصیح نخواهیم پرداخت و به صورت خیلی مختصر به لهجات رایج در زبان عربی نیز اشاره خواهیم کرد. چرا که هدف از این دوره، «مکالمه» به زبان عربی است و با توجه به آن که عمدتاً امروزه کسی به زبان عربی معیار و استاندارد به عنوان زبان مادری صحبت نمی­کند و ارتباطات تا حد زیادی در قالب لهجه­‌های محلی صورت می‌­گیرد، زبان آموزان باید با اصطلاحات، عبارات و مکالمه در لهجه‌­های مختلف نیز آشنایی نسبی داشته باشند. لذا در این دوره، برخی مکالمه‌­ها علاوه بر «عربی فصیح»، در قالب لهجه‌­های «عراقی و خلیجی»، «شامی» (سوریه، لبنان، فلسطین) و «مصری» ارائه خواهند شد. البته این بدان معنا نیست که شرکت­‌کنندگان در پایان دوره، به این لهجه‌­ها مسلط خواهند شد بلکه زبان‌آموزان در این دوره آشنایی نسبی با سایر لهجه‌ها پیدا خواهند کرد تا در دوره‌های پیشرفته تر [که در آنها به سراغ لهجه‌ها خواهیم رفت] راحت تر بتوانند سایر لهجه ها را یاد بگیرند.

پیش نیاز های شرکت در دوره آموزش زبان عربی

این دوره با توجه به اینکه از سطح مقدماتی آغاز می شود به هیچ پیش نیازی احتیاج ندارد و تنها پیش نیاز شرکت در دوره آموزش زبان عربی، قبولی در ترم 2 این دوره می باشد.

موارد کمک آموزشی دوره آموزش زبان عربی

طبیعتا دوره آموزش زبان عربی نیز مانند سایر دوره های آموزش زبان نیاز به منابع و اقلام کمک آموزشی دارد. در حال حاضر این موارد مثل کتاب اصلی آماده شده است که می توان از فروشگاه طلوع حق تهیه کرد.

روش ارائه این دوره به چه صورت است ؟!

دوره های آکادمی زبان طلوع تماما مبتنی بر جدیدترین استانداردهای جهانی آموزشی و تجربه آموزشی 10 ساله موسسه طلوع تهیه شده است. این دوره ها در استودیوی آموزشی با بهترین کیفیت صدا و تصویر ضبط شده و امکان مشاهده بارها و بارهای هر قسمت به راحتی وجود دارد. به همراه نمونه‌ی ضبط شده کلاس که برای شبیه سازی هرچه بهتر کلاس درس برای زبان پژوهان عزیز قرار داده شده است.

ویژگی های شاخص این دوره:

سبک آموزشی نوین: تدریس اساتید با شیوه نامه آموزشی موسسه طلوع مبتنی بر استانداردهای آموزش جهانی است و با نظارت کارشناس و کارگردان آموزشی می باشد.

آزمون: هر دوره شامل چند آزمون است، با آزمون های درسی، شما امکان محک زدن آموزش های خود را پیدا میکنید. این آزمون ها به صورت آنی پس از ارائه نمره داده میشود و امکان تکرار آزمون نیز وجود دارد.

تمرین: در قسمت های مختلف دوره، تمرین هایی گذاشته شده است که توسط استاد طراحی شده است. پس از ارسال تمرین توسط دانشجو، استاد دوره تمرین را بررسی و نظر و راهنمایی های خود را برای دانشجو ارسال مینماید یعنی در طول دوره چند بار امکان استفاده از نظر استاد به صورت شخصی برای خود را خواهید داشت.

گواهینامه: پس از طی کامل همه قسمت های دوره، گذراندن آزمون ها و ارسال تمارین، شما مجوز ورود به ترم جدید را میگیرید.

جلسه برخط: پس از اتمام دوره دانشجویان میتوانند درخواست شرکت در جلسه برخط با استاد دوره را توسط سایت ارسال کنند. پس از به حدنصاب رسیدن دانشجویان درخواست دهنده جلسه ای آنلاین با حضور استاد برگزار میگردد.

توجه 1: با توجه به متد استریمینگ آموزشی در آکادمی زبان طلوع، و نیاز به شرکت در مراحل طراحی شده مانند تمارین و آزمون ها، نمایش محتوای دوره تنها از طریق مراجعه با پروفایل خود به سایت مقدور است و نیازی به دانلود ویدئوها نمیباشد و این امکان نیز وجود ندارد. محتوای آموزشی برای همیشه در دسترس شماست و میتوانید بارها و بارها آن را مشاهده نمایید و حتی از به روزرسانی های احتمالی آن بهره مند گردید.

توجه 2: آکادمی زبان طلوع حق موظف است از تاریخ ثبت نام هنرجو به مدت سه ماه خدماتی مانند پاسخ به سوالات ذیل ویدئوها، حل تمارین دوره ای، جلسه ی آنلاین انتهایی و … را برای وی محیا نموده و به طور کامل فرآیند مقرر برای تکمیل آموزش هنرجو را پشتیبانی کند، بعد از گذشت این مدت زمان آکادمی زبان طلوع تعهدی نسبت به انجام خدمات یاد شده ندارد. هنرجویانی که در این زمان موفق به تکمیل دوره به هر علتی نشوند می توانند با خرید مجدد دوره از امکانات پشتیبانی بهره مند شوند.(خرید دوم شامل تخفیف خواهد بود)

در انتها بار دیگر مراحل انجام یک دوره را با هم مرور میکنیم:

مرحله اول: ثبت نام
مرحله دوم: شروع سیر آموزشی با دیدن ویدئوها و ارسال تمارین
مرحله سوم: ارسال تمارین در پایان هر واحد
مرحله چهارم: تکمیل تمامی ویدئوها و تمارین
مرحله پنجم: شرکت در جلسه انلاین رفع اشکال (این قسمت پس از تکمیل مرحله چهارم برای زبان آموز ایجاد خواهد شد)
مرحله ششم: شرکت و قبولی در آزمون پایانی
پس از تکمیل تمامی مراحل شش گانه فوق الذکر زبان آموز مجاز به شرکت در ترم بعد خواهد بود.

مقدمه دوره آموزش زبان عربی

پیش نمایش دوره

کلاس های دوره آموزش زبان عربی – ترم سه

امکان ثبت نظر تنها برای دانشجویان دوره میباشد.
بزودی...

با ثبت شماره همراه خود در لیست انتظار این دوره قرار بگیرید.

سطح: مبتدی
گواهینامه پایانی: دارد
+ لیست علاقه
استاد حسن شواهدی
کارشناس شبکه های الکوثر، العالم و الثقلین دبیر انجمن زبان عربی دانشگاه امام صادق (ع) عضو هیئت تحریریه نشریة عربی «صدی الشباب» مترجم عربی نشست ها و کنفرانس های کشور

دوره های مرتبط آموزش زبان عربی – ترم سه

آموزش زبان عربی – ترم سه
قیمت:
بزودی...